Spennende programmeringsoppgaver i naturfag og samfunnskunnskap

Denne uka har vg1-elevene på Ørnes utført en rekke programmeringsoppgaver i naturfag og samfunnskunnskap med micro:bit.

Bilder av elever på skolen som viser frem programmeringsdeler - Klikk for stort bilde Hanne Sofie Vindvik

De har blant annet laget en solfanger programmert til å måle temperaturen i vann hvert 3 minutt, de har laget terning og kompass med micro:bit'ene, de har programmert sendere og mottakere for å spille tampen brenner og til slutt har de programmert et 2-playerspill.