Åpen Skole - Studiested Ørnes

Torsdag 28. april var det Åpen Skole for 9. trinn-elever fra grunnskolen

Det var full trøkk på studiested Ørnes da 100 elever fra 9. trinn deltok på Åpen skole. Ungdommene ble hilst velkommen av studierektor i Kulturfabrikken, der de også fikk se filmene Åge Magnussen har laget om skolen. Bandet Perfect Wave spilte egenskrevene låter til stor begeistring for gjestene. Det var introen før alvoret startet.

Ungdommene ble delt i grupper som deltok på stasjoner som «serverte» smakebiter på fagene ved skolen. Skolens egne elever og lærere introduserte fagstoff og delte ut oppgaver elevene tok fatt på villig vekk. Litt praktiske aktiviteter med bli kjent-leker, klatring og balanseøvelser i Ørneshallen ble det også.

Lunsjpakke med horn og juice ble godt mottatt, og selv om det tok tid å vente på tur for oppvarming i mikroen, er det som kjent slik at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Det var en fin gjeng nysgjerrige, interesserte og engasjerte elever som deltok. «Dagen gikk så fort», uttalte en av jentene, og venninnene nikket og var enige.

Vi håper å se dere igjen om vel et år.