Helsesykepleier og skolehelsetjenesten

Elever ved studiestedene Glomfjord og Ørnes omfattes av Meløy kommunes skolehelsetjeneste.

Elever ved studiested Inndyr omfattes av Gildeskål kommunes skolehelsetjeneste

Helsesykepleiere i Meløy kommune - Klikk for stort bildeHelsesykepleier Meløy kommune

Skolehelsetjenesten i videregående skole jobber tverrfaglig med skolen og andre hjelpeinstanser for at ungdom skal ha det bra og oppleve mestring både fysisk, psykisk og sosialt når de går på videregående skole. Tilbudet gjelder også lærlinger med ungdsomrett.

Tjenesten er gratis. Elevene/lærlingene får ikke fravær, og det er ikke nødvendig med timebestilling, men kan være aktuelt å avtale hvis det er mye pågang. Vi har taushetsplikt.